A little about me and my blog.....

Hi, I am Shevy and I will be your blogger this evening ^^

I am a now 18 year old student who's life consists of movies, books, music and friends (and school)......:-D

I have a hobby of writing reviews on every movie I see and every book I read. And I found out that I might as well share my oppinions and meanings with the world....

And so I started This Blog. I will post my reviews here, and probable some other things along the way as well, I will try and make it as good and interesting as possible (and fancy with polls and such)....

I hope you enjoy my blog and feel free to comment on anything I've posted/said/read/done or anything else for that matter, ask me questions about ANYTHING and EVERYTHING, come with requests for reviews you want, answer my polls and follow me if you'd like :-D

Enjoy :-D

29/11/2009

Flashback....

Kai Koss har kommet tilbake til hjembyen sin fordi mora er død. Han arver huset hennes og alt det andre. Huset virker og være hjemsøkt eller forbannet, men hvem tror på sånt sant? Merkelige ting skjedde nå i alle fall. Folk ble funnet død. Myrdet i huset. Det dukker opp minner fra barndommen til Kai. Minner som han hadde prøvd å fortrenge. Og det av en grunn, en god grunn. En person fra barndommen hans dukker opp i skyggene. Er han der, eller er det bare hallusinasjoner? Værre ting begynner å skje. Å folk mistenker Kai for det. Dette kan ikke skje. Dette må stoppes.



Dette var en uhorvelig god film. Den fikk meg virkelig til å tenke på : «Hvordan ender dette?» Og jeg måtte tenke lenge og hardt under nesten 2/3 av filmen før jeg kom opp med løsningen. Og ikke for å skryte, men for å informere å opplyse dere,



jeg har sett mange tusen filmer, og har erfaring med film, god erfaring. Og med mindre du også har like god erfaring som meg eller noe samme (eller bedre) så tror jeg ikke du kommer til å tenke deg fram til løsningen. Ikke uten hint i alle fall.


Denne filmen var super. Den hadde ekstreme effekter som gjorde den skummel og skrekkingytende. Musikk som fikk deg til å tenke «Å nei, hva skjer nå?» og ekle objekter som går igjen i filmen. Klassiske lyder som gjør filmen enda litt mer ekkel-skummel, sånn som knirkende trapper og dører og lignende.


Denne filmen var bare brilliant. Storyen i den var så god, og spenningen i den så perfekt. Byggende oppover. Spenningskurven var radikal! Om jeg skal beskrive den med en setning så må det ha blitt: «Den var rotete, men på en ryddig måte»


Med den åpne slutten der, så kan jeg ikke si jeg kommer på en eneste negativ ting å si om filmen. Jeg finner bare ikke noen dårlige momenter ved den, men det er jo en god ting, er det ikke det da?


Jeg bruker vanligvis å nevne spesielle scener som var gode, men jeg kan ikke gjøre det med denne filmen. Hvorfor? Jo, fordi hele filmen var god, alle scenene var supre. Det er ingenting å pirke på. Jeg mener karakteristikken var jo ikke akkurat dårlig. Tvert imot, Joner gjorde en fantastisk jobb i rollen som den han var (må ikke røpe noe vet du.) og det var de andre å. Ikke like gode som Joner, men det var fordi Joner hadde hovedrollen og de hadde biroller. Biroller legges ikke så mye merke til som hovedroller skjønner du. Man legger ikke like mye merke til hvor bra de spiller da vet du. Så karakteristikken var perfekt. Hva med resten? 
 
Atmosfæren var super, og det er uhorvelig viktig i en grøsserfilm.
Omgivelsene var skumle og ekle. Perfekt for en grøsserfilm. Jeg skal ikke røpe noe om omgivelsene, men det jeg mener med omgivelser er for eksempel fjell. For en



grøsserfilm har et fjell hvert ideelt om det har vært en morder løs oppå det og om det har vært en hytte eller en stor bygning for eksempel et hotell eller alpinsenter (må selvsagt være nedlagt) eller en stor og lang hule som går laaaangt innover i fjellet, og gjerne litt nedover. Og det er gjerne en snøstorm som varierer i styrke ettersom morderen nærmer seg folka på fjellet som gjerne har gått seg bort, men tilbake til filmen.


Filmen var som sagt super, den var fantastisk, den var skummel, og den fikk meg til og skvette (noe som sjelden skjer lenger), den var med andre ord eksepsjonellt bra. Den kan jeg anbefale på det sterkeste og av hele mitt hjerte.







Fakta:


Tittel: Skjult

Skuespillere med i filmen er blant annet: Kristoffer Joner, Cecilie Mosli, Anders Danielsen Lie & Bjarte Hjelmeland

Antall stjerner den får fra meg: 10/10 ********** !!!

Andres meninger:


Folket på IMDB – 6,4 / 10


Folket på Filmweb – 4,48 / 6


Adressa – 5 / 6


Aftenposten – 3 / 6


Bergenstidene -4 / 6


Dagbladet – 4 / 6


VG – 4 / 6


Dagsavisa – 5 / 6


NRK P3 – 5 / 6


Natt & Dag – 5 / 6


Side 2 – 2 / 6

Stavanger aftenblad - 5 / 6 






Denne rapporten ble skrevet av Jonny «Shevy» Skjevik

No comments:

Post a Comment